برند شخصی (Personal Brand) در یک تعریف ساده عبارت است از: چگونگی ظاهر شدن افراد در دنیای بیرونی. یک تصویر عمومی مشخص، متقاعد کننده و قدرتمند از افراد که از طریق صفات مشخص و یا تخصص خاصشان در ذهن مردم ایجاد شده است و مردم آنها را از طریق همین صفات و یا تخصص تشخیص میدهند. به عبارت دیگر برندسازی شخصی فرایندی است که طی آن افراد و تخصص آنها همانند ثبت برند تجاری علامتگذاری میشوند.
فرایندی که درست همانند یک دارایی به فردی خاص تعلق گرفته و میتواند زمینه های دانش، ظاهر فیزیکی و … را دربر بگیرد. بنابراین در برندسازی شخصی اغلب نام یک فرد برای محصولات مختلف به کار برده میشود و این ماهیت و ذات این فرد است که تعیین کننده میزان موفقیت او خواهد بود. پس در برند شخصی موفقیت از خود فرد به دست خواهد آمد نه از چیز دیگر.
برند شخصی کاربردهای فراوانی دارد که از جمله آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
بعد ثبت شرکت برند شرکتی که از آن به عنوان برند سازمانی نیز یاد میشود، تعریف کننده آرمانی است که آن آرمان متولیِ خدمت و یا پیشنهادی است که مشتریان آن را خریداری کرده و از آن استفاده خواهند کرد. در واقع برند شرکتی، شرکتی را معرفی مینماید که پشت هر ارزش پیشنهادی که به مشتریان خود میدهد، ایستاده است.
شرکتها باید این اطمینان را به مشتریان خود بدهند که برند شرکتی آنها حاوی میراث غنی، ارزشها، هنجارها و اولویتها، سرمایه، داراییها و تواناییها، ظرفیت نیروی انسانی، چارچوب مرجع جهانی و بومی، برنامه های جامع شهروندی و در نهایت ثبت و ضبط عملکرد شرکت است. بنابراین میتوان بیان کرد که برندسازی شرکتی که سفیر فرهنگ و سیستم ارزشی سازمان و نیز نمایانگر ارزشهای اصلی و اخلاقی و تعهد شرکت در قبال مشتریان است، برای سازمانهای بزرگ بسیار گسترده و مستلزم رعایت استانداردهای بیشتری است.
دفتر حقوقی دکتر فرهنگ پور مشاور شما در تمام مراحل می باشد، برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه ثبت برند با ما تماس بگیرید.
۰۲۱۹۱۶۹۳۳۱۹